Freelance SEO Specialist

💡Wist je dat SEO staat voor Search Engine Optimisation?
Vertaald betekent het zoekmachineoptimalisatie.

Op zoek naar een freelance zoekmachine optimalisatie specialist? Kijk op ⬇️ hieronder wat ik voor je kan doen.

Over mij

Ik ben een enthousiaste professional met een passie ❤️ voor online marketing en een brede kennis van zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachineadverteren (SEA) en conversieoptimalisatie.

Direct een bericht sturen via Whatsapp mag ook 😁

Mijn diensten

In het kort, de dingen waarmee ik je bedrijf kan helpen 🚀

In het kort wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen

SEO

Een langetermijninvestering doen? Met zoekmachineoptimalisatie zorg ik voor meer organisch verkeer naar je website.

Google Ads

Direct meer verkopen? Dan is Google Ads je vriend. Ik zorg voor gerichte, efficiënte en winstgevende campagnes.

SEM

Harder groeien? Dan is zoekmachinemarketing wat je zoekt. Een combinatie van SEO en advertenties zorgt voor snelle groei.

De Werkwijze die ik gebruik

Klaar? Go! Laten we elkaar een beetje leren kennen bij een (digitale) kop koffie en kijken of we bij elkaar passen.

Als het eerste gesprek goed verloopt, beginnen we over doelen te praten. Waar sta je nu met je bedrijf, hoeveel organische bezoekers heeft je website en waar wil je naartoe? Zodra we dit weten, kunnen we beginnen met het bedenken van een strategie.

Zodra we de doelstelling weten, kunnen we een SEO strategie bepalen. Op een duidelijke maar eenvoudige manier worden de stappen die we zullen nemen om uw bedrijf te laten groeien op 1 pagina duidelijk gemaakt.

Nu we weten welke SEO-strategie we volgen, kunnen we een planning maken voor de eerste zes maanden. Welke zaken hebben de meeste impact en welke pakken we daarom als eerste aan?

Is de planning duidelijk? Dan gaan we aan de slag. Er wordt zoekwoordenonderzoek gedaan, pagina’s worden opgezet en we meten je website van top tot teen door zodat we weten welk effect mijn bijdrage heeft.

Staat alles goed? Dan is het tijd om dingen te optimaliseren. Elke maand bekijken we op basis van gegevens waar we kunnen verbeteren en waar we moeten versnellen.

Wat doet een Freelance SEO specialist eigenlijk?

Als freelance SEO-specialist ben ik verantwoordelijk voor het optimaliseren van websites om hun zichtbaarheid en ranking in zoekmachines zoals Google en Bing te verbeteren. Ik help uw bedrijf meer relevante bezoekers te krijgen die (als alles goed gaat) converteren in leads en klanten.

SEO bestaat daarbij uit 4 verschillende onderdelen die hieronder kort worden beschreven.

noun-management-service-6126601

Technical SEO

Als freelance SEO-specialist ben ik onder andere gespecialiseerd in technische SEO. Hierbij richt ik me op het optimaliseren van de technische aspecten van websites om de prestaties te verbeteren.

Mijn taken omvatten een grondige analyse van de website om technische problemen te identificeren, zoals indexeerbaarheid, crawlability en site-architectuur.

Door deze technische problemen op te lossen, stijgen de meeste websites in rankings. 🔩⚙️

Content & UX

SEO gaat iets verder dan alleen woorden en tekst. Content en de gebruikerservaring (UX) tellen steeds zwaarder mee in de algoritmes van onder andere Google.

Ik geef daarom niet alleen advies in welke woorden te gebruiken op de website, maar help ook bij het verbeteren van de algehele ervaring op de website. Dit doe ik samen met ervaren UX-specialisten en designers.

Zo maken we jouw website echt beter! 📈

noun-content-writing-3732112

On-Site Optimisation

Bij websites is het belangrijk dat de pagina’s zo zijn ingedeeld dat ze overeenkomen met ‘hoe’ mensen zoeken en met de intentie achter de zoekopdracht.

Dat is waar ik mee help. De title-tag, meta description, header 1, header 2 en de inhoud worden zo opgezet dat je pagina op nummer 1 komt te staan voor zoekwoorden die voor jou belangrijk zijn.

Nummer 1 🏅 is altijd het doel.

Off Site SEO

Off-site SEO, ook bekend als “off-page SEO”, verwijst naar de optimalisatiestrategieën en -activiteiten die off-site plaatsvinden om de zoekmachineranking en online zichtbaarheid te verbeteren. Het belangrijkste doel van off-site SEO is het opbouwen van autoriteit, vertrouwen en relevantie voor een website in de ogen van zoekmachines zoals Google.

Kortom, linkbuilding. Een must voor elke website als je hoog in Google wilt scoren en een van de onderdelen die ik voor je kan uitvoeren. 🔗🔗

Wil je meer weten?

Just do it.
– nike

Frequently asked questions

Questions that get asked a lot. Moreover, this is a nice way to expand the content of a page (don’t tell 🤫).

In de meeste gevallen zijn gegevens van Google Ads de meest waardevolle informatie die je kunt gebruiken om te bepalen welke zoekwoorden belangrijk zijn. 

Gegevens van Google Ads laten zien welke woorden leiden tot conversie. Ik gebruik deze gegevens om te bepalen welke woorden geld opleveren. Deze woorden gebruik ik vervolgens in de SEO-strategie.

Daar kan ik kort over zijn: de toename in organisch zoekverkeer.

Maar, een toename in organisch verkeer hoeft niet altijd te leiden tot meer verkopen.

Ik zorg er liever voor dat je op positie 1 staat op een zoekwoord met een laag volume (aantal zoekopdrachten per maand) en een hoog conversiepercentage dan dat je scoort op een zoekwoord met een hoog volume en een conversiepercentage van 0,0%.

Ik ben erg goed met WordPress en met builders zoals Divi en Elementor.

Ik heb ook ervaring met Shopify, Magento, Prestashop en verschillende zelfbouwsystemen.

Ik ben een groot fan van Screaming Frog SEO Spider en gebruik over het algemeen geen betaalde tools.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat een Search Console genoeg informatie geeft over hoe en waar mensen naar zoeken.

Ik heb wel ervaring met onder andere Hubspot, SemRush en een paar andere tools.

Zeker, ik ben redelijk bedreven in het maken van WordPress websites in het bijzonder.

Ik ben geen pure ontwikkelaar, dus je hoeft me niet te vragen om code te schrijven, maar in de meeste (WordPress) gevallen weet ik hoe ik het probleem moet aanpakken en oplossen.

Als de vragen echt technisch worden, heb ik een breed netwerk van ontwikkelaars die kunnen inspringen. Houd er rekening mee dat het oplossen van technische problemen vaak meer tijd en geld kost dan je vooraf denkt.