Interim SEA Specialist
💡Wist je dat Google Ads beter bekend staat als Adwords
Op zoek naar een Interim SEA Consultant? Check hieronder ⬇️ wat ik voor jou kan betekenen.
Over mij
Ik ben een enthousiaste interim SEA specialist met meer dan 10 jaar ervaring in online marketing. Ik heb een passie ❤️ voor Google Ads in combinatie met SEO én conversie optimalisatie.
Direct een bericht sturen via Whatsapp mag ook 😁
Mijn Diensten
In het kort de zaken waar ik als SEA Expert jouw bedrijf mee kan helpen 🚀
In het kort wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen
SEO
Een lange termijn investering doen? Met zoekmachine optimalisatie zorgen ik voor meer organisch verkeer naar jouw website.
SEA
Direct meer omzet? Dan is Google Ads je vriend. Ik zorg voor gerichte, efficiënte én rendabele campagnes.
SEM
Harder groeien? Dan is een zoekmachine marketing wat je zoekt. Een combinatie van SEO en SEA zorgt voor snelle groei.
De Werkwijze die ik hanteer
Klaar voor de start? Af! Laten elkaar een beetje leren kennen tijdens een digitale koffie en kijken of we bij elkaar passen.
Als blijkt dat we bij elkaar passen dan kunnen we de opdracht beter bekijken en analyseren of ik de juiste persoon ben om de opdracht succesvol te voltooien.
Dit is bijvoorbeeld wel het geval wanneer de opdracht primair uit Search bestaat.
Omvat de opdracht een groot deel Display, dan kan je beter op zoek naar een andere specialist.
Als blijkt dat de opdracht bij me past en er komt een voorstel, dan gaan we de overeenkomst aan en zorgen we voor een vliegende start!
Als de overeenkomst is getekend kan ik aan de slag. Samen bekijken we wie ik over neem, welke zaken ik moet oppakken en kan ik beginnen aan de voorbereiding.
Met veel plezier ga ik aan het werk en zorg ik ervoor dat de opdracht goed wordt uitgevoerd. Regelmatig is er communicatie over de voortgang en worden eventuele uitdagingen besproken.
Na het succesvol voltooien van de opdracht wordt deze afgesloten volgens de overeengekomen voorwaarden. Eventuele overdracht van verantwoordelijkheden aan het interne team van jou als opdrachtgever wordt geregeld.
Wat doet een Interim SEA Expert specialist eigenlijk?
Ben jij op zoek naar een tijdelijke kracht als vervanging van één van jouw vaste in-house SEA experts? Dan kan ik helpen. Ik ben snel inzetbaar, flexibel en heb ruime ervaring in het beheren van campagnes van €1.000 tot €100.000 per maand. Hieronder in grote lijnen hoe ik idealiter voor klanten aan het werk.
Grondig Onderzoek
In mijn rol als interim SEA specialist begin ik met een grondige analyse om een optimaal rendement te behalen voor een campagne. Ik onderzoek de doelgroep zorgvuldig, identificeer relevante zoekwoorden. Hulpmiddelen zoals de Google Zoekwoordenplanner en Search Console spelen een cruciale rol bij het onderzoek naar zoekvolumes en kansen.
Het resultaat van deze analyse is een initiële campagne, inclusief bijbehorende Ad Groups, doelgerichte zoekwoorden, negatieve zoekwoorden en advertenties die gereed zijn om te worden weergegeven in het Google-netwerk.
Account Setup & Tracking
Op basis van het uitgevoerde onderzoek wordt het account opgezet (of aangepast indien er reeds een account bestaat). Ik maak gebruik van speciale software om jouw account zo goed mogelijk in te richten, zodat we het maximale uit het account kunnen halen.
Als het nodig is, implementeer ik conversietracking om nauwkeurig te kunnen meten wat er op de website gebeurt. Hierdoor kunnen we de resultaten van de campagne effectief monitoren.
Beheer & Optimalisatie
Nadat het account is opgezet en de campagne actief is, komt het moment van beheer en optimalisatie. Op regelmatige basis (afhankelijk van het budget, de klikprijzen en het volume) wordt het account beheerd en geoptimaliseerd. We sluiten ongewenste zoekwoorden uit, passen biedstrategieën aan en voegen (indien nodig) nieuwe advertentiegroepen en advertenties toe.
Dit proces wordt vrijwel altijd uitgevoerd met als belangrijkste doelstelling het behalen van meer conversies tegen lagere kosten.
Periodieke Rapportage
Periodiek rapporteer ik als SEA specialist om inzicht te bieden in de prestaties en voortgang van campagnes. Ik benadruk de belangrijkste KPI’s bespreek de doelstellingen.
Trends en veranderingen ten opzichte van eerdere maanden worden geanalyseerd waardoor we inzicht krijgen in de prestatieontwikkeling.
Google Analytics in combinatie met Looker Studio spelen een cruciale rol in de rapportage. Hiermee kunnen we dieper ingaan op gebruikersgedrag, conversiepaden en andere relevante inzichten.
Waren er nog vragen?
Vragen die veel gesteld worden. Bovendien is dit een prettige manier om de content van een pagina uit te breiden (niet doorvertellen 🤫).
Het succes van een Google Ads campagne wordt in mijn ogen het beste bepaalt door de conversies te meten.
Een conversie is het moment dat een bezoeker overgaat tot een actie die we samen van te voren hebben bepaald.
Dit kan zijn, het insturen van een formulier, een klik op een knop, of het bezoeken van een bepaalde pagina.
KPI’s die ik hierbij het meeste gebruik zijn:
- het aantal conversies
- het conversie percentage
- het aantal bezoekers
- de CTR van een advertentie of campagne.
Zeker! Ik heb ervaring in het beheren en optimaliseren van Google Ads campagnes in de volgende talen:
- Nederlands
- Engels
- Frans
- Duits
In principe kan ik wereldwijd advertenties voor je draaien, maar populaire regio’s zijn:
- Nederland
- België
- Duitsland
- Franrkijk
- Verenigd Koninkrijk
- Verenigde Staten
Dit is afhankelijk van het account. Met iedere klant heb ik maandelijks contact. Betreft het een groot account dan kan het ook om de week of wekelijks zijn dat we contact hebben en rapporteren.
Yes, ik ben groot fan van o.a. de Google Ads editor en Trueclicks. Beide helpen mij efficiënter te werken en de campagnes beter in te richten.
Ik heb ervaring in meerdere branches en niches maar heb geen specifieke voorkeur. Braches waar ik o.a. voor heb gewerkt zijn:
- ongediertebestrijding
- logistiek
- advocatuur
- rijscholen
- loodgieters
- kinderopvang
- internet-aanbieders
- e-commerce
Zit jouw branche er niet tussen? Niet getreurd, Google Ads is voor ieder bedrijf hetzelfde spelletje, alleen de knikkers zijn vaak net even anders.