Enthousiaste Digital Marketeer
Op zoek naar een Interim digital marketeer? Check hieronder ⬇️ wat ik voor jou kan betekenen.
Over mij
Ik ben een digital marketeer met meer dan 10 jaar ervaring in online marketing. Ik heb een passie ❤️ voor Google Ads in combinatie met SEO en conversie optimalisatie.
Direct een bericht sturen via Whatsapp mag ook 😁
Mijn Diensten
In het kort de zaken waar ik als digital marketeer jouw bedrijf mee kan helpen 🚀
In het kort wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen
SEO
Een lange termijn investering doen? Met zoekmachine optimalisatie zorgen ik voor meer organisch verkeer naar jouw website.
Google Ads
Direct meer omzet? Dan is Adwords je vriend. Ik zorg voor gerichte, efficiënte én rendabele campagnes.
SEM
Harder groeien? Dan is een zoekmachine marketing wat je zoekt. Een combinatie van SEO en Google Ads zorgt voor snelle groei.
⚠️ Op zoek naar een digitaal marketeer in een ander vakgebied?
Vraag gerust, ik ben breed onderlegd en ben ook bekend met conversie optimalisatie, inbound marketing en SEA ❤️
De Werkwijze die ik hanteer
Ben je klaar om te beginnen? Laten we tijdens een virtuele koffie elkaar wat beter te leren kennen en zien of we goed bij elkaar passen.
Als ondernemer is het belangrijk om te weten waar je staat met je bedrijf en wat je doelen zijn. Tijdens onze eerste kennismaking zullen we bespreken hoeveel bezoekers je website momenteel heeft en waar je naartoe wilt. Op basis van deze informatie kunnen we een strategie bedenken en kijken naar de mogelijkheden van het inzetten van Google Ads.
Als ondernemer is het tevens belangrijk om de doelstellingen van je bedrijf te kennen, zodat je een effectieve digitale marketing strategie kunt bepalen. Op één overzichtelijke pagina worden de betaalde kanalen, zoals Search, Display, Shopping en Video, beschreven die we zullen gebruiken om jouw bedrijf te laten groeien.
Wanneer we onze strategie hebben bepaald, kunnen we een planning maken voor het eerste halfjaar. We bepalen welke acties het meeste effect zullen hebben, zodat we deze als eerste kunnen aanpakken.
Het is tijd voor de uitvoering. Op basis van de doelen, de strategie en de planning gaan we nu echt aan de slag en laten we jou bedrijf online groeien. Als digitaal marketeer zal ik hands-on zaken uitvoeren, maar ook zaken uitbesteden waar nodig.
Is alles uitgevoerd, dan gaan we op basis van de data kijken waar we kunnen optimaliseren en uitbreiden.
Wat doet een digital marketeer eigenlijk?
Als interim digital marketeer ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van online marketingstrategieën om naamsbekendheid, website traffic en omzet te vergroten. Hands-on te werk gaan betekent voor mij:
Grondig Onderzoek
We beginnen bij het begin, ik doe grondig onderzoek naar jouw bedrijf en je klanten. Wat verkoop je eigenlijk? Welke journey legt een klant af? Waar ben je reeds aanwezig? En waar is er nog ruimte voor verbetering?
Daarnaast doen we een gedegen 0-meting. Waar staat je website nu? Hoeveel bezoekers heeft de website? Is de website conversie gericht? Waar komen je bezoekers vandaan?
Deze vragen vormen de basis van het maken van een strategie om jouw bedrijf te laten groeien.
Strategie & Uitvoering
Na het afronden van het onderzoek staat er een gedegen strategie en kan de uitvoering beginnen. Het is dan ook mijn verantwoordelijkheid deze te bewaken en de planning bij te houden. Hier komt een stukje project management bij kijken en zal er regelmatig overleg zijn tussen de betrokken partijen.
Periodieke evaluatie & rapportage
Periodiek rapporteer ik als interim digital marketeer om inzicht te bieden in de prestaties en voortgang van de campagnes. Ik benadruk de belangrijkste KPI’s bespreek de doelstellingen.
Trends en veranderingen ten opzichte van eerdere maanden worden geanalyseerd waardoor we inzicht krijgen in de prestatieontwikkeling.
Waren er nog vragen?
Vragen die veel gesteld worden. Bovendien is dit een prettige manier om de content van een pagina uit te breiden (niet doorvertellen 🤫).
Om het succes van een Google Ads-campagne te meten, gebruik ik diverse Key Performance Indicators (KPI’s). Enkele KPI’s die ik vaak gebruik zijn:
- Conversievolume: Het aantal gewenste acties dat door gebruikers is voltooid, zoals aankopen, inschrijvingen, downloads, etc. Dit geeft inzicht in het daadwerkelijke resultaat van de campagne.
- Conversiepercentage: Dit is het percentage van de bezoekers dat daadwerkelijk converteert. Een hoger conversiepercentage geeft aan dat de campagne effectief is in het aantrekken van gekwalificeerd verkeer.
- Kosten per conversie: Dit geeft aan hoeveel geld er gemiddeld wordt besteed om een conversie te realiseren. Een lager bedrag geeft aan dat de campagne efficiënt is en een positieve ROI heeft.
- Click-through rate (CTR): Dit is het percentage van gebruikers dat daadwerkelijk op de advertentie klikt. Een hogere CTR geeft aan dat de advertentie aantrekkelijk en relevant is voor de doelgroep.
Het meten van deze KPI’s geeft een holistisch beeld van het succes van de Google Ads-campagne en stelt mij in staat om eventuele optimalisaties door te voeren.
Het rapporteren van de prestaties van mijn campagnes aan mijn klanten hangt af van het specifieke account. Over het algemeen heb ik maandelijks contact met iedere klant om de resultaten te bespreken. In het geval van grotere accounts kan dit ook om de week of zelfs wekelijks zijn, afhankelijk van de behoeften van de klant.
Ja, ik maak graag gebruik van verschillende hulpprogramma’s en software om mijn Google Ads-campagnes te beheren. Ik ben met name fan van de Google Ads Editor en Trueclicks, omdat ze me helpen om efficiënter te werken en mijn campagnes beter in te richten.